URZĄD MIEJSKI
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
Adres:
Plac Wolności 5, 55-300 Środa Śląska
Telefon:
+48 71 39 60 715
Fax:
+48 71 317 34 05
E-mail:
um@srodaslaska.pl
Livechat
Archiwalny BIP
Szczegóły procedury: Rejestracja zgonu
Data utworzenia
2018-05-17
Osoby odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy
Wymagane dokumenty
- W Urzędzie Stanu Cywilnego w Środzie Śląskiej zgon zarejestrować można jedynie, jeśli nastąpił on na terenie Gminy Środa Śląska
- Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia.
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
- akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
Opłaty skarbowe
Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Pierwszy egzemplarz wydany po sporządzeniu aktu jest zwolniony z opłaty, każdy następny odpis aktu zgonu – 22 zł.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r., Nr 118 poz. 687 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r. poz.1628 z późniejszymi zmianami).
Inne informacje
- Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.
- Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon (1 odpis aktu zgonu jest wydawany osobie sporządzającej akt z urzędu bez opłaty skarbowej).
- Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.
- Uwaga!
W przypadku niedostępności rejestru stanu cywilnego, urząd zamieszcza w przedłożonej przez Klienta karcie zgonu adnotację o zgłoszeniu zgonu, co umożliwi pochowanie osoby zmarłej. - Akt zgonu zostanie sporządzony (na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu) niezwłocznie po przywróceniu sprawności aplikacji, a osobie zgłaszającej zgon zostaną wydane z urzędu 2 odpisy skrócone aktu zgonu.
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sylwia Góradodano do BIP dnia 2018-05-17 22:16:20
rejestr zmian | Informacje o postępowaniu