Przejdź do treściPrzejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy serwisu
Rozumiem
URZĄD MIEJSKI W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
URZĄD MIEJSKI
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
Adres:  
Plac Wolności 5, 55-300 Środa Śląska
Telefon:  
+48 71 39 60 715
Fax:  
+48 71 317 34 05
E-mail:  
um@srodaslaska.pl
Data utworzenia
2018-05-17
Osoby odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy
Wymagane dokumenty
  • W Urzędzie Stanu Cywilnego w Środzie Śląskiej zgon zarejestrować można jedynie, jeśli nastąpił on na terenie Gminy Środa Śląska
  • Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia.
  • Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Do wglądu:

  • dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
  • dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
  • akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
Opłaty skarbowe

Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Pierwszy egzemplarz wydany po sporządzeniu aktu jest zwolniony z opłaty, każdy następny odpis aktu zgonu – 22 zł.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Niezwłocznie.

Podstawa prawna

 

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r., Nr 118 poz. 687 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r.  poz.1628 z późniejszymi zmianami).
Inne informacje
  • Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.
  • Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
  • Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon (1 odpis aktu zgonu jest wydawany osobie sporządzającej akt z urzędu bez opłaty skarbowej).
  • Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.

 

  • Uwaga!
    W przypadku niedostępności rejestru stanu cywilnego, urząd zamieszcza w przedłożonej przez Klienta karcie zgonu adnotację o zgłoszeniu zgonu, co umożliwi pochowanie osoby zmarłej.
  • Akt zgonu zostanie sporządzony (na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu) niezwłocznie po przywróceniu sprawności aplikacji, a osobie zgłaszającej zgon zostaną wydane z urzędu 2 odpisy skrócone aktu zgonu.

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sylwia Góra
dodano do BIP dnia 2018-05-17 22:16:20
rejestr zmian | Informacje o postępowaniu